Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionWestern Interstate Commission for Higher Education, Boulder, CO.
TitelKnocking at the College Door: Projections of High School Graduates by State and Race/Ethnicity, 1992-2022. Alaska
Quelle(2008), (2 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHigh Schools; Racial Composition; Declining Enrollment; Pacific Islanders; American Indians; Alaska Natives; High School Graduates; Racial Differences; African American Students; White Students; Asian American Students; Hispanic American Students; Enrollment Trends; Student Characteristics; Student Diversity; Public Schools; Private Schools; Trend Analysis
AbstractThe 7th edition of this publication provides updated projections of high school graduates for each year and each state (plus the District of Columbia) through 2022. The profile breaks down the projections by major racial and ethnic groups: (1) American Indian/Alaska Native; (2) Asian/Pacific Islander; (3) Black, non-Hispanic; (4) Hispanic; and (5) White, non-Hispanic. Overall trends include: (1) Peak in the number of high school graduates in 2008-2009, followed by gradually declining enrollments and number of graduates; (2) Highest percentage of growth in the West; and (3) Wide variation in size and make-up of graduating classes. Data for Alaska indicates substantial increased diversification, with particular growth in the Asian/Pacific Islander and American Indian/Alaska Native populations. (Contains 4 figures.) [For consolidated executive summary, see ED500531; for full consolidated report, see ED500532.] (ERIC).
AnmerkungenWestern Interstate Commission for Higher Education. P.O. Box 9752, Boulder, CO 80301-9752. Tel: 303-541-0200; Fax: 303-541-0291; Web site: http://wiche.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: