Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTannenbaum, Richard J.; Katz, Irvin R.
InstitutionEducational Testing Service, Princeton, NJ.
TitelSetting Standards on the Core and Advanced iSkills[TM] Assessments. Research Memorandum
Quelle(2008), (47 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStandard Setting (Scoring); Measures (Individuals); Information Literacy; Cutting Scores; Student Evaluation; Computer Literacy; Skill Development; Evaluation Methods; High School Students; College Students
AbstractThis report documents a standard-setting study to determine recommended minimum scores (cut scores) needed on the Core and Advanced iSkills[TM] assessments for examinees to be considered at a foundational level of ICT literacy skill. Two foundational levels--one for each iSkills assessment--had been specified previously by the National ICT Literacy Policy Council, a group that was formed by the National Forum on Information Literacy (http://www.infolit.org) and that serves as the certification board for ICT literacy standards. Following a modified, extended Angoff method and a counterbalanced design, two independent panels converged on recommended scores corresponding to the foundational levels: 165 (on a scale of 0-300) for the Core iSkills assessment and 575 (on a scale of 400-700) for the Advanced iSkills assessment. The following are appended: (1) ETS Standard-Setting Team; (2) Premeeting Assignments; (3) Meeting Agenda; (4) ETS Nondisclosure Agreement; (5) Panelist Biographical Data Form; (6) Foundational Level Descriptions; (7) Initial Evaluation/Ready-to-Proceed Form; (8) Final Evaluation Form; and (9) List of Panelists. (Contains 1 note, 11 tables, and 3 figures.) (Author).
AnmerkungenEducational Testing Service. Rosedale Road Mailstop 19R, Princeton, NJ 08541-0001. Tel: 609-921-9000; Fax: 609-734-5410; Web site: http://www.ets.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: