Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJung, Lee Ann; Guskey, Thomas R.
TitelDetermining Fair Grades for Students with Special Needs: A Standards-Based Model
Quelle(2007), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSpecial Needs Students; Disabilities; Report Cards; Placement; Grades (Scholastic); Individualized Education Programs; Goal Orientation; Relationship; Academic Standards; Parent School Relationship; Parent Student Relationship; Models; Educational Policy; Adjustment (to Environment)
AbstractGrades, report cards, and other progress reports are important vehicles for communicating with families about their children's strengths, areas to target, and interventions that can be used at home. For families of children with disabilities, accurate information on learning progress is essential for understanding intervention effectiveness and making placement decisions. Of all required components of the Individualized Education Program, however, educators struggle most with progress monitoring and reporting. The current emphasis on standards-based grading has intensified the challenge of determining fair and accurate grades for students with disabilities. In this article, the authors present a five-step process for linking IEP goals to general curriculum standards and reporting student learning in a format that is clear and meaningful for families. (Contains 1 figure.) (Author).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: