Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchorr, Roberta Y.; Amit, Miriam
TitelAnalyzing Student Modeling Cycles in the Context of a "Real World" Problem
[Konferenzbericht] Paper presented at the Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (29th, Melbourne, Australia, Jul 10-15, 2005), v4 p137-144.
Quelle4 (2005), S.137-144 (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterProblem Solving; Mathematics Instruction; Mathematics Skills; Relevance (Education); Models; High School Graduates; College Preparation; Mathematics Achievement; Urban Education
AbstractMany students do not apply their real world intuitions and sense-making abilities when solving mathematics problems in school. In an effort to better understand how to help students draw upon these valued resources, we investigate the manner in which the solution to a particular problem activity is repeatedly re-interpreted by a student. This is done within the context of a models and modeling framework in which we discuss the modeling cycles and associated models that were used. We suggest that the nature of the problem activity combined with the time and support needed to cycle through multiple models contributed to this student's ability to move beyond his initial, simplistic solution, toward a more complex solution, one that ultimately fit well within his own "real world" intuitions and experiences. (Contains 1 note.) [For complete proceedings, see ED496851.] (Author).
AnmerkungenInternational Group for the Psychology of Mathematics Education. 35 Aandwind Street, Kirstenhof, Cape Town, 7945, South Africa. Tel: +27-21-715-3559; Fax: +27-88-021-715-3559; e-mail: info@igpme.org; Web site: http://igpme.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: