Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLaird, Jennifer; Chen, Xianglei; Levesque, Karen
InstitutionNational Center for Education Statistics (ED), Washington, DC.; MPR Associates, Berkeley, CA.
TitelThe Postsecondary Educational Experiences of High School Career and Technical Education Concentrators. Selected Results from the NELS:88/2000 Postsecondary Education Transcript Study (PETS) 2000. E.D. TAB. NCES 2006-309
Quelle(2006), (109 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; High School Students; Technical Education; Educational Experience; Student Attitudes; Outcomes of Education; Career Education; Statistical Data
AbstractThe purpose of this publication is two fold. First, it presents data on the postsecondary educational experiences of students from the high school class of 1992 who concentrated in CTE while in high school, including information on their postsecondary enrollment, coursetaking, and degree attainment. Second, it demonstrates the richness and unique potential of the dataset analyzed, the National Education Longitudinal Study of 1988 (NELS:88/2000). NELS:88/2000 is one of only two data collections--and the most recent--to have gathered both high school and postsecondary transcripts from a nationally representative sample of students. Other analysts, notably Adelman, have used NELS:88/2000 to examine relations between academic coursetaking in high school and postsecondary experiences (Adelman 2006, 2004b; Adelman, Daniel, and Berkovits 2003). The contribution of this current publication is its focus on high school CTE students and their subsequent educational experiences. The following are appended: (1) Glossary; (2) Technical Notes; (3) Crosswalks of High School Career and Technical Education (CTE) Fields and Postsecondary Coursework and Majors; and (4) Standard Error Tables. (Contains 38 tables and 1 figure.) (ERIC).
AnmerkungenED Pubs, P.O. Box 1398, Jessup, MD 20794-1398. Tel: 877-433-7827 (Toll Free); Web site: http://www.edpubs.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: