Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllen, James D.; Razvi, Summar
TitelStudents' Perspectives, Levels of Epistemological Understanding and Critical Thinking Dispositions Related to the Use of Case Studies in an Educational Psychology Course
Quelle(2006), (33 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Psychology; Case Studies; Critical Thinking; Epistemology; Student Attitudes; Interviews; Scoring Rubrics; Teaching Methods; Preservice Teacher Education; College Students; Videotape Recordings; California Critical Thinking Disposition Inventory
AbstractStudents' perspectives, levels of epistemological understanding, and critical thinking dispositions related to the use of case studies in an educational psychology course. This is the second part of a research project investigating students' perspectives and critical thinking dispositions related to case study pedagogy in an educational psychology course. The first part of the research focused on students' perspectives on the meaningfulness of cases for transfer into future teaching situations and differences between students' perspectives and instructors teaching with cases. This second part of the study looks at qualitative and quantitative data (observational field notes, interviews, surveys, video-tapes, California Critical Thinking Disposition Inventory) of students' behaviors exhibited during case discussions, their levels of epistemological understanding, and their critical thinking dispositions. The following are appended: (1) Interview Questions for Students; and (2) Epistemological Understanding Rubric. (Contains 2 tables and 10 figures.) (Author).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: