Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCartiglia, Marco; Furinghetti, Fulvia; Paola, Domingo
TitelPatterns of Reasoning in Classroom
[Konferenzbericht] 28th, Bergen, Norway, July 14-18, 2004.
Quelle(2004), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematics Education; Secondary School Mathematics; College Mathematics; Problem Solving; Algebra; Secondary School Students; College Students; Age Differences; Foreign Countries; Thinking Skills; Cognitive Processes; Italy
AbstractIn this paper we report on some patterns of reasoning, which emerged during an activity of proving a mathematical statement performed by nine grade and university mathematics students. The statement in question involves drawing figures, working in arithmetic and in algebra. As for secondary students we detected fluency, flexibility and ability of verbalizing their reasoning. In particular, we will focus on the behavior of a student who through drawings succeeded in giving meaning to algebraic manipulation. The solutions of the university students were conditioned by the burden of the formal style used in university course of mathematics. (Contains 3 figures.) [For complete proceedings, see ED489632.] (Author).
AnmerkungenInternational Group for the Psychology of Mathematics Education, 35 Aandwind Street, Kirstenhof, Cape Town, 7945, South Africa. Web site: http://igpme.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: