Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCarpenter, Dick M., II
InstitutionThomas B. Fordham Foundation, Washington, DC.
TitelPlaying to Type? Mapping the Charter School Landscape
Quelle(2005), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCharter Schools; Classification; Enrollment; Student Diversity; Traditional Schools; Progressive Education; Vocational Schools; Nontraditional Education; Arizona; California; Florida; Michigan; Texas
AbstractThis report contains the typology of charter schools that were sought, based on Carpenter's careful sorting of 1,182 charter schools, representing 87 percent of all those operating in 2001-2002 in the five states (Arizona, California, Florida, Michigan, and Texas) that then accounted for the lion's share of U.S. charter schools. Carpenter sorted the schools into 55 categories, then grouped those into ten larger categories. He shows how many schools are in each, then provides some fascinating average data about the kinds of kids they enroll, how big they are, how old they are, etc. This report is simply the "typology" report. The following is appended: Charter School Typology with Distribution by Instructional Sub-Types. (Contains 4 figures.) [Foreword for "Playing to Type? Mapping the Charter School Landscape" written by Chester E. Finn, Jr. This document was produced by the Thomas B. Fordham Institute.] (ERIC).
AnmerkungenThomas B. Fordham Foundation & Institute, 1627 K Street, NW, Suite 600, Washington, DC 20006. Tel: 202-223-5452; Fax: 202-223-9226; Web site: http://www.edexcellence.net.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: