Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOregon State Dept. of Education, Salem.
TitelClosing the Achievement Gap: Oregon's Plan for Success for All Students
Quelle(2005), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; African American Students; Student Diversity; Educational Equity (Finance); Equal Education; Social Values; Poverty; Cultural Differences; Educational Environment; Social Bias; Minority Group Children; Oregon
AbstractSusan Castillo, Superintendent of Public Instruction in Oregon, named closing the achievement gap as a top instructional priority in Oregon. Superintendent Castillo notes three aspects to the achievement gap: (1) Performance gap: The discrepancies between the educational achievement and performance of students of diverse races, ethnicities, income levels and other groupings (e.g., students with disabilities, English Language Learners); (2) Resource gap: The disproportionate access of students to equitable funding, highly competent and trained teachers and administrators, highly engaging and rigorous curriculum, and opportunities for educational supports and experiences beyond the classroom; and (3) Willingness gap: The collective will of society to tolerate or reject the inequities in both the educational system and society at large that disproportionately and negatively affect students who are poor, minority, disadvantaged and disabled. This document summarizes where the achievement gap appears and who is affected by it. (ERIC).
AnmerkungenOregon Department of Education, 255 Capitol Street, NE, Salem, OR 97310-0203. Tel: 503-378-3569; Fax: 503-378-5156; Web site: http://www.ode.state.or.us.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: