Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllen, Nancy L.; McClellan, Catherine A.; Stoeckel, Joan J.
InstitutionNational Center for Education Statistics (ED), Washington, DC.
TitelNAEP 1999 Long-Term Trend Technical Analysis Report: Three Decades of Student Performance. NCES 2005-484
Quelle(2005), (260 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Academic Achievement; National Competency Tests; Educational Trends; Trend Analysis; Statistical Data; Data Collection; Scoring
AbstractThis report provides an update to the technical analysis procedures documenting the 1996 National Assessment of Educational Progress (NAEP) as presented in "The NAEP 1996 Technical Report" (Allen, Carlson, and Zelenak, 1999). It describes how the 1999 long-term trend data were incorporated into the trend analyses. Since no national main or state assessments were administered in 1999, this report does not contain the comprehensive details related to the general design and analysis issues that arise in NAEP assessments and that are included in the 1996 report. Parts one and two provide an overview of the NAEP 1999 long-term trend assessment design and analysis, and parts three, four, and five include subject-area specific information. The appendices A, B, and C include statistical sample summaries, IRT parameters, and conditioning variables. Appendix D includes Westat's "NAEP 1999 Long-Term Trend Data Collection, Sampling and Weighting Report" (Caldwell, Fowler, Waksberg, and Wallace, 2002). Appendix E includes sections of the National Computer Systems' report on processing and professional scoring, "NAEP Report of Processing and Professional Scoring Activities: Long-Term Trend 1998-99 Mathematics/Science and Reading/Writing" (National Computer Systems, 2000). (ERIC).
AnmerkungenED Pubs, P.O. Box 1398, Jessup, MD 20794-1398. Tel: 877-433-7827 (Toll Free).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: