Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSwain, Jeff; Munyofu, Mine; Kidwai, Khusro; Lin, Huifen; Ausman, Bradley; Dwyer, Francis
TitelThe Effect Of Oral Description In Complementing Animated Instruction In A Web-based Learning Environment On Undergraduate Students Achievement Of Different Educational Objectives
[Konferenzbericht] 27th, Chicago, IL, October 19-23, 2004.
Quelle(2004), (7 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterUndergraduate Students; Verbal Stimuli; Academic Achievement; Computer Assisted Instruction; Higher Education; Web Based Instruction; Animation; Verbal Learning; Teaching Methods
AbstractThe purpose of this study was to test the principle of modality by using audio to deliver verbal information when that information is designed to support non-verbal information such as animations in a computer-based lesson. This was done by comparing the effect of two types of audio support mechanisms- a simple support mechanism consisting of declarative statements explaining the animated sequence and a complex support mechanism consisting of questions and answers explaining the animated sequence- on undergraduate student achievement of conceptual, rule and procedure knowledge. A control group consisting of the same computer-based lesson without any auditory support of the animation was also employed. Learning was measured through drawing, terminology, and comprehension tests. The results indicate student achievement was not enhanced by the addition of auditory support. (Author).
AnmerkungenAssociation for Educational Communications and Technology. 1800 North Stonelake Drive Suite 2, Bloomington, IN 47408. Tel: 877-677-2328; Tel: 812-335-7675; e-mail: aect@aect.org; Web site: http://www.aect.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: