Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionAfterschool Alliance, Washington, DC.
TitelAfterschool Programs Level the Playing Field for All Youth. Afterschool Alert. Issue Brief No. 17
Quelle(2004), (2 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHigh Risk Students; Youth Programs; After School Programs; Disadvantaged Youth; Student Development
AbstractThis issue brief presents the obstacles that a number of youth face in America due to factors such as, failing schools, dangerous neighborhoods, poverty, disproportionate incarceration, poor health and nutrition, lack of employment opportunity, language difficulty and marginalization of their heritage and culture. The heavily structured school day does not offer many opportunities to address these problems, and when left to their own devices, youth can find themselves facing boredom at best and danger and risky behavior at worst in the hours after school. This brief highlights the benefits of quality afterschool programs for at-risk youth. Such programs have the ability to reach youth in meaningful ways that take their backgrounds and cultures into account. A quality afterschool program is an open place where youth can feel safe, express themselves, and learn from and form bonds with both their teachers and their peers. Quality afterschool has the potential to help youth develop life skills and turn young people into problem solvers, creative thinkers, community participants, lifelong learners and productive, successful adults. (Contains 16 endnotes.) (ERIC).
AnmerkungenAfterschool Alliance, 1616 H St., NW, Suite 820, Washington, DC 20006. Tel: 202-347-2030.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: