Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBremer, Christine D.; Smith, John
InstitutionNational Center on Secondary Education and Transition, Minneapolis, MN.
TitelTeaching Social Skills. Addressing Trends and Developments in Secondary Education and Transition. Information Brief. Volume 3, Issue 5.
Quelle(2004), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterIndependent Living; Interpersonal Competence; Disabilities; Teaching Methods; Adolescents; Skill Development; Role Playing; Cooperative Learning
AbstractTo achieve the best outcomes possible, transition-age youth need specific skills in areas such as math, literacy, and independent living. However, skills in these areas will not assure successful outcomes in the absence of adequate social skills. Social skills form the basis for social competence. This brief reviews research on the importance of social skills for youth and highlights strategies for teaching social skills to youth with disabilities. (ERIC).
AnmerkungenNational Center on Secondary Education and Transition, Institue on Community Integration, University of Minnesota, 6 Pattee Hall, 150 Pillsbury Dr. SE, Minneapolis, MN 55455. Tel: 612-624-2097; Fax: 612-624-9344; Web site: http://www.ncset.org; e-mail: ncset@umn.edu.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: