Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSt. John, Edward P.; Chung, Choong-Geun; Musoba, Glenda D.; Simmons, Ada B.; Wooden, Ontario S.; Mendez, Jesse P.
InstitutionLumina Foundation for Education, Indianapolis, IN.
TitelExpanding College Access: The Impact of State Finance Strategies. Research Report
Quelle(2004), (48 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLow Income Groups; Grants; Graduation Rate; Federal Government; Access to Education; Higher Education; College Preparation; Statewide Planning; Educational Finance; Cost Effectiveness
AbstractAlthough substantial attention has been given to federal strategies for improving college access, too little attention has been given to the impact of state finance strategies on academic preparation and access for prepared students. This report provides the following: (1) a review of prior access studies; (2) a new conceptual model for assessing the impact of state finance strategies; (3) an analysis of the impact of state finance strategies; and (4) simulations of alternative state and federal strategies. This report concludes that states must raise funding for need-based grants in order to maintain financial access for low-income students. If the federal government does not make any additional investment in grants, each state should maintain funding for need-based grants at least equal to one-quarter of the average tuition charge. Appended are: (1) State indicators for demographic and financial variables; (2) The impact of state financial strategies on high school graduation rates; and (3) Ordinary least squares regressions. (ERIC).
AnmerkungenLumina Foundation for Education, P.O. Box 1806, Indianapolis, IN 46206-1806. Tel: 800-834-5756 (Toll Free).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: