Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSteinberg, Linda S.; Mislevy, Robert J.; Almond, Russell G.; Baird, Andrew B.; Cahallan, Cara; Dibello, Louis V.; Senturk, Deniz; Yan, Duanli; Chernick, Howard; Kindfield, Ann C. H.
InstitutionCalifornia Univ., Los Angeles. Center for the Study of Evaluation.; National Center for Research on Evaluation, Standards, and Student Testing, Los Angeles, CA.
TitelIntroduction to the Biomass Project: An Illustration of Evidence-Centered Assessment Design and Delivery Capability. CSE Report.
[Report No.: CSE-R-609
Quelle(2003), (57 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDelivery Systems; Design; Evaluation; Evaluation Research; Research Design
AbstractThis paper describes the design rationale for a prototype of an innovative assessment product, and the process that led to the design. The goals of the Biomass project were to demonstrate: (1) an assessment product designed to serve two new purposes in the transition from high school to college; and (2) the capability needed to produce this kind of assessment product. The conceptual design framework for the project is "evidence-centered assessment design," or ECD for short. This presentation describes the processes by which we designed the Biomass prototype within this framework. We discuss their importance in terms of the design objects and delivery system components, and justify the choices we made as design decisions that serve the product's purposes, in light of the constraints and affordances we have assumed. Fuller discussions of the ECD design process and delivery architecture can be found in Mislevy, Steinberg, and Almond (in press) and Almond, Steinberg, and Mislevy (in press). (Author)
AnmerkungenFor full text: http://www.cse.ucla.edu/reports/R609.pdf.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: