Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGarnes, Lori; Menlove, Ronda
TitelSchool-Wide Discipline Practices: A Look at the Effectiveness of Common Practices.
Quelle(2003), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBehavior Problems; Discipline; Educational Practices; Elementary Secondary Education; Program Effectiveness; Research Utilization; Theory Practice Relationship
AbstractThis paper reviews the literature concerning school-wide discipline systems. It examines strategies suggested by experts, the effectiveness of these systems, and research indicating promising school-wide discipline practices. Only systems containing proactive or positive school-wide procedures were considered in the review of 34 articles. The study identified ten commonly used strategies, then analyzed similarities and differences as well as whether the use of the strategy was empirically justified or not. All of the systems reviewed incorporated at least two of the strategies and 76% used three or more. Results suggest that no one strategy is powerful enough to be effective in isolation. The strategies analyzed, in order of frequency of use, are as follows: (1) teaching social skills to students; (2) development of school and class rules; (3) 3-tiered systems (strategies for all students, intense strategies for students at-risk, and individual strategies for specific students); (4) community involvement; (5) school climate; (6) individual counseling; (7) teaching students negotiation and choice-making skills; (8) thinking time/processing time; (9) peer mediation; and (10) effective instruction. (Contains 22 references.) (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: