Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenScofield, Richard T. (Hrsg.)
TitelSchool-Age NOTES, 2002-2003.
Quelle23 (2003) 1-12, (98 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN0278-3126
SchlagwörterAfter School Education; After School Programs; Art Activities; Developmentally Appropriate Practices; Elementary Education; Elementary School Students; Enrichment Activities; Financial Support; Play; Recess Breaks; School Age Child Care; Summer Programs; Training; Volunteers
AbstractThis document is comprised of the 12 monthly issues of a newsletter providing support and information for providers of child care for school-age children. The featured articles for each month are: (1) "Transitions: Opportunities to Connect" (September); (2) "Art for All Kinds of Smarts" (October); (3) "Teasing and Bullying in After-School Programs" (November); (4)"Activities for School-age Child Care--25 Years Later" (December); (5) "Cut Recess and Get Sued?" (January); (6) "Hiring and Training Summer Staff" (February); (7) "Beyond the 21st CCLC [Century Community Learning Centers] (March); (8) "Mathematica Report on 21st CCLC Leads to Threat of Funding Cuts" (April); (9) "Engaging Older Volunteers in After-School Programs"; (10) "JustPlay...or Is It?" (June); (11) "Lessons of Hope--The Boys and girls Club Mission" (July); and (12) "Reduce Conflict by Meeting Developmental Needs" (August). Regular features in the newsletter include activity suggestions, information on conferences and resources, and editorials. (HTH)
AnmerkungenSchool-Age NOTES, P.O. Box 40205, Nashville, TN 32704 (12-issue subscription, $26.95). Tel: 800-410-8780 (Toll Free); Tel: 615-279-0700; Fax: 615-279-0800; Web site: http://www.schoolagenotes.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: