Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnanda, Sri
InstitutionWestEd, San Francisco, CA.
TitelRethinking Issues of Alignment under "No Child Left Behind." Knowledge Brief.
Quelle(2003), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Curriculum Development; Elementary Secondary Education; Research Methodology; Standards
AbstractThis Knowledge Brief is intended for designed and consumers of alignment studies as they begin or continue to address this issue. It describes different ways of conceptualizing and examining alignment, especially those brought to the fore by the No Child Left Behind Act. The brief first defines alignment and compares it to related concepts. Alignment refers to the degree to which standards, assessments, and other important elements in an education system are complementary and work together to gauge student learning effectively. The brief then discusses key alignment issues that states and districts now face, providing examples of the various purposes served by alignment studies and different ways to achieve alignment. It also touches on methodological advances in the study of alignment. The brief concludes with recommendations for states and districts intending to conduct or commission alignment studies. (Contains 13 references.) (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: