Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPerry, Susan N.; Franklin, Kathy K.
TitelAn Analysis of College Students with AD/HD at a Private and Public Institution in Arkansas Using a Grounded Theory Approach.
Quelle(2002), (36 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Accommodations (Disabilities); Attention Deficit Disorders; College Students; Higher Education; Interviews; Student Attitudes
AbstractThis study explored how students diagnosed with Attention Deficit/Hyperactivity Disorder (AD/HD) enrolled at public and private universities in southwestern Arkansas survive college. Interviews were held with 10 such students. The resulting theory derived from the information provided by these students includes themes related to student attitudes about their diagnosis, adapting to college, and recommendations for students, college personnel, and parents. The most important recommendation arising from this study is the development of training for administrators, faculty, and students to help them see the lived reality of AD/HD students. (Contains 24 references.) (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: