Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOwens, Kristin A.; Volkwein, J. Fredericks
TitelThe Impact of Instructional Delivery on Learning Outcomes and Intent To Persist. AIR 2002 Forum Paper.
Quelle(2002), (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Academic Persistence; College Students; Correctional Institutions; Distance Education; Higher Education; Interaction; Interactive Video; Outcomes of Education; Prisoners; Teacher Student Relationship
AbstractThis study compared face-to-face and video classroom instruction and assessed self-reported educational outcomes and intent to persist for a population of 274 student inmates at 9 prisons. Consistent with student-institution fit literature, the strongest positive and direct influences on educational outcomes are faculty classroom effectiveness, peer interactions, and being female. Learning via distance, in this case video, has a direct negative influence on faculty and peer interactions, a negative but indirect influence on outcomes, a positive influence on intent to persist in the course and semester, but no association with intent to persist in the degree program. (Contains 3 tables and 23 references.) (Author/SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: