Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBenoit, Ty
InstitutionSan Bernardino County Superintendent of Schools, CA.
TitelThe Ancient World Explorer: Space Invaders, Copycats or Independent Inventors? Sixth Grade Activity. Schools of California Online Resources for Education (SCORE): Connecting California's Classrooms to the World.
Quelle(2002), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Academic Standards; Anthropology; Cooperative Learning; Foreign Countries; Grade 6; Middle Schools; Non Western Civilization; Simulation; Social Studies; State Standards; California; China; Egypt; India
AbstractWhen archaeologists dig up the artifacts of ancient civilizations, they make discoveries and attempt to find out what life was like for ancient people. Students in the classroom explore the civilizations of the ancient world attempting to answer questions about how people lived thousands of years ago. In this activity for grade 6, students, in small groups, study the structures of ancient Mesopotamia, Egypt, India, and China to plan a presentation to the Ancient World Architectural Review Board (AWARB) about their conclusions. AWARB will ask for information and opinions on six questions. The activity provides a step-by-step process; lists extensive resources; gives learning advice; addresses evaluation; and discusses conclusion and reflection. The teachers notes section of the activity: states goals/purpose; addresses California history/social sciences standards, historical and social science analysis skills, and language arts standards; suggests activity length; notes materials needed; and discusses interdisciplinary connections. (BT)
AnmerkungenSchools of California Online Resources for Education, San Bernardino County Superintendent of Schools, 601 North East Street, San Bernardino, CA 92410-3093. E-mail: webmaster@score.rims.k12.ca.us; Web site: http://score.rims.k12.ca.us.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: