Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionPennsylvania Partnerships for Children, Harrisburg.
TitelFrom Building Blocks to Books: Learning from Birth through 8 in Pennsylvania.
Quelle(2002), (69 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAfter School Programs; Budgeting; Change Strategies; Child Care; Curriculum Enrichment; Early Childhood Education; Early Intervention; Educational Quality; Eligibility; Enrollment; Financial Support; Kindergarten; Primary Education; Program Descriptions; Program Improvement; Public Policy; Reading Readiness; State Programs; Young Children; Pennsylvania
AbstractBased on the view that the first years of school continue an educational process that began at birth, this report presents the first comprehensive look at learning opportunities for young children in Pennsylvania. The report describes programs in Pennsylvania for children from birth through 8 years of age, providing details on funding, eligibility, and participation. The report's introduction discusses the importance of melding disparate early learning opportunities into a comprehensive system that results in children who achieve and delineating state budget allocation for various state programs. The report is then presented in seven sections, each describing programs, analyzing the current situation in Pennsylvania, and proposing policy directions for improvements. The sections are: (1) child care; (2) early intervention; (3) preschool; (4) reading readiness and success; (5) kindergarten; (6) first through third grades; and (7) educational enrichment. Each section contains endnotes. (KB)
AnmerkungenPennsylvania Partnerships for Children, 20 North Market Square, Suite 300, Harrisburg, PA 17101-1632. Tel: 800-257-2030 (Toll Free); Tel: 717-236-5680; Fax: 717-236-7745; email: info@papartnerships.org; Web site: http://www.papartnerships.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: