Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAdey, Philip; Edmiston, Alan
TitelDeveloping and Maintaining Implementation of a Teaching-for-Thinking Program.
Quelle(2001), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Development; Critical Thinking; Elementary Secondary Education; Faculty Development; Teacher Improvement; Teachers
AbstractThis chapter describes an inservice Professional Development (PD) program for introducing a cognitive acceleration course designed to enhance students' higher order thinking capabilities. Teaching for thinking requires a specialized set of understandings and techniques, and the standard PD program described here lasts for two years and includes both center-based days and in-school coaching. The principles upon which this standard program is based and a variety of alternative modes of delivery using teacher leaders are explored. While maintaining the same basic principles of the program, modes of delivery are adapted to suit particular contexts. (Contains 21 references.) (Author)
AnmerkungenERIC Clearinghouse for Science, Mathematics, and Environmental Education, 1929 Kenny Road, Suite 200, Columbus, OH 43210-1080. Tel: 800-276-0462 (Toll Free); Fax: 614-292-0263; Web site: http://www.ericse.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: