Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNoam, Gil G.
TitelAfterschool Time: Toward a Theory of Collaborations.
Quelle(2001), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; After School Education; Cooperative Planning; Elementary Secondary Education; Partnerships in Education; School Community Relationship
AbstractThis paper discusses community collaboration, explaining that the essence of after school care and education is partnering among institutions and individuals, with a new ethos built around program, family, and child needs. It suggests that most partnerships in after school programs create "intermediary environments," which are typically participatory and foster democratic ideals, are usually creative and innovative, are models of leadership and effective time use, and are vulnerable to power struggles as one collaborating group or another may vie for control. The paper describes some of the special features of after school programs that arise from and are governed by collaborations. It expands the theoretical frame and introduces a typology of partnerships and their implications for developing intermediary after school spaces. The paper introduces four types of intersection that apply to many types of collaboration: discovering overlapping interests (functional), joining forces (collaborative), developing an inclusive system (interconnected), and changing all partners (transformational). (Contains 12 references.) (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: