Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKuntz, Patricia S.
TitelAfrican Language Instruction at the University of Wisconsin: A HEA Title VI-Funded Program.
Quelle(2002), (139 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAfrican Languages; College Second Language Programs; Higher Education; Program Development; Second Language Instruction
AbstractThis paper describes the evolution of African language instruction at the University of Wisconsin, examining how faculty and staff have utilized state and federal funding to promote the national capacity in African language proficiency. Six sections describe the program's evolution: "Language Instruction at Wisconsin"; "Origins of African Language Instruction" (Arabic and indigenous languages); "The First Decade" (Arabic, Swahili, Xhosa, Hausa, and summer institutes); "Consolidation and Expansion" (language fellowships, students, faculty, teaching assistants, instructional training, and language requirements); "Pedagogy and Guidelines" (faculty, HEA Title VI mandates, inservice faculty training, course requirements, language tables, study abroad program, and outreach); and"Maturity" (faculty, language requirements, distance education, methods of teaching, Summer Cooperative of African Languages Institute, outreach, National African Language Resource Center, limitations, and recommendations). Twelve appendixes are included: language teaching faculty; pedagogical articles; African language textbooks and materials; dissertations supervised; language course offerings; required textbooks; enrollment at Wisconsin; FLAS fellowships; time for acquisition; Wisconsin summer language programs outreach Swahili programs; and National African Language Resource Center. (Contains about 100 references.) (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: