Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVanNess-Knolls, Michelle L.; Tighe, Theodore A.
TitelThe Access Vermont Initiative: Evaluating Family Empowerment.
Quelle(1996), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdolescents; Change Agents; Child Advocacy; Children; Competence; Emotional Disturbances; Empowerment; Evaluation Methods; Interviews; Mental Health Programs; Parent Attitudes; Program Evaluation; Rating Scales; Self Efficacy; Self Evaluation (Individuals); State Programs
AbstractThis study attempted to assess family empowerment with participants in Access Vermont, a multilevel crisis intervention project for children with emotional disturbances and their families. The study used the Family Empowerment Scale, a scale based on two dimensions of empowerment level (comprised of family, service system, and community/political) and expression (comprised of attitudes, knowledge, and behavior). An analysis of use of the scale during interviews with 100 children or adolescents and their families produced three factors essential for empowerment: (1) self-efficacy (the primary caregiver's perception of her/his ability to obtain needed services for the child); (2) system advocacy (the caregiver's opinion on how effective she/he can be as an agent for change in the child's mental health care system); and (3) competence (the caregiver's feelings of competence as a parent). This three-factor solution explained 42 percent of the variance. The study plans to interview families again at 6 months, 1 year, and 2 years after intake to identify developmental changes in their reports of empowerment. (DB)
AnmerkungenFor full text: http://rtckids.fmhi.usf.edu/Proceed9th/9thprocindex.htm.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: