Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDaniel, Jerlean; Clarke, Theresa; Ouellette, Mark
InstitutionNational Governors' Association, Washington, DC. Center for Best Practices.
TitelDeveloping and Supporting Literacy-Rich Environments for Children. Issue Brief.
Quelle(2001), (9 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Beginning Reading; Beginning Writing; Early Childhood Education; Environmental Influences; Literacy; Program Descriptions; State Action; State Programs; Young Children
AbstractAsserting that early reading success is a strong predictor of academic success in later grades and that the early childhood years (birth through age 8) are critical for literacy development, this issue brief explores actions states can take to develop and support literacy-rich environments for children. Following an introductory summary, the brief highlights the current problem of lack of literacy development in some children and describes what is present in a literacy-rich environment. The brief then discusses actions for state policy makers: (1) raise public awareness; (2) provide resources and information; (3) improve professional development of teachers; and (4) increase access to literacy-rich environments. The brief also describes efforts to support literacy-rich environments in Connecticut, Delaware, Michigan, Missouri, North Carolina, Ohio, South Carolina, and Wisconsin. (EV)
AnmerkungenNGA Center for Best Practices, Hall of States, 444 N. Capitol Street, Washington, DC 20001-1512. Tel: 202-624-5300. For full text: http://www.nga.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: