Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRipp, Ken
InstitutionFoundation for Teaching Economics, Davis, CA.
TitelFiscal and Monetary Policy via the Internet and Where Did the Too Many Dollars Come From? Lesson Plans.
Quelle(2001), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Economics; Economics Education; Financial Policy; High Schools; Inflation (Economics); Internet; Monetary Systems; Social Studies
AbstractThis document contains two lesson plans. The first, "Fiscal and Monetary Policy via the Internet," seeks to expose high school students to Internet technology while introducing them to fiscal and monetary policy. Information gathering skills, economic understanding, policy application, and economic content retention should all be enhanced by this program. The lesson plan states a purpose; sets forth objectives; lists materials needed; gives procedures; and presents content material. The second lesson plan, "Where Did the Too Many Dollars Come From?" aims to have students experience "demand-pull inflation" while gaining insight into three major sources of the "too many dollars," which chase after the "too few goods and services." The lesson plan states a purpose; sets forth objectives; lists materials needed; and gives step-by-step procedures. (BT)
AnmerkungenFoundation for Teaching Economics, 260 Russell Boulevard, Suite B, Davis, CA 95616-3839. Tel: 530-757-4630; Fax: 530-757-4636; e-mail: information@fte.org. For full text: http://www.fte.org/teachers/lessons/lessons.htm.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: