Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTollefson, Nona; Lee, Steven W.; Webber, Laura
TitelThe Consistency of Systematic Classroom Observations in Urban Schools.
Quelle(2001), (35 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClassroom Observation Techniques; Elementary Secondary Education; Research Methodology; Teacher Behavior; Teacher Evaluation; Teacher Student Relationship; Urban Schools
AbstractThis study investigated the consistency of classroom process variables. Four teachers representing the primary, intermediate, middle, and high school levels of instruction were observed for extended periods of time. Information about four classroom process variables was collected using the Five-Minute Observation component of the SRI Classroom Observation System. The process variables were: initiator of the classroom interactions, recipient of the interactions, intent of the interactions, and type and effect of the interactions. Spearman Rank Order correlations indicated high levels of consistency for the process variables for the four teachers over repeated classroom observations. Content analysis of the teachers' pattern of interactions showed that for three of the four teachers, classroom process variables remained consistent when the primary and intermediate level teachers taught different content to the same group of students and when the high school teacher taught the same content to different groups of students. Limitations of the study and findings are discussed in relation to previous and future research. (Contains 7 tables and 24 references.) (Author/SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: