Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBreslar, Zoey L.
TitelHarnessing the Potential of Information Technologies in Education: Finding Innovation and Adaptability in Mali and Ghana.
Quelle(2000), (105 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHochschulschrift; Comparative Analysis; Comparative Education; Developing Nations; Educational Development; Educational Research; Educational Technology; Foreign Countries; Information Technology; Models; Ghana; Mali
AbstractThis study is based on the premises that information technologies (IT) are essential to African development and that education systems are responsible for developing a countries' human capacity to maximize those technologies. The study examines the ability of education systems in Mali and Ghana to develop the capacity to harness the potential of information technologies for African-empowered development. The condition of education and telecommunications in each country is examined in light of five conditions that indicate the existing and potential resources and intent of the systems: awareness, access, applicability, African adaptability, and importance of advocates. Evidence of these indicators is synthesized and analyzed to draw conclusions about why Malian and Ghanaian education systems can or cannot build the stipulated capacity under current conditions. A model is then recommended for how to proceed, based on the information and analysis. Areas for future research are suggested. Includes 26 notes. Contains an information sheet on acronyms, abbreviations, and definitions. (Contains a figure, 8 tables, and a 111-item bibliography.) (Author/BT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: