Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRosenberg, Carla B.; Rogers, Melissa J. B.
InstitutionNational Aeronautics and Space Administration, Washington, DC.
TitelHow High Is It? An Educator's Guide with Activities Focused on Scale Models of Distances.
Quelle(2001), (124 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Distance; Educational Resources; Intermediate Grades; Junior High Schools; Mathematics; Models; Satellites (Aerospace); Science Activities; Science Instruction; Space Sciences
AbstractThis guide focuses on scale models of distances. Activities also incorporate mathematics but can be used in science and technology grades 5-8 classes. The content of the book is divided into three sections: (1) Introductory Activities; (2) Core Activities; and (3) Activity/Assessment. Activities include: (1) KWL Chart; (2) Ball and String Earth-Moon Model Activity; (3) Earth-Moon Model Worksheet; (4) Teacher Facts: The Mathematics behind the Ball and String Model; (5) How High Is It? Activity; (6) How High Is It? Worksheet; (7) Altitude Chart; (8) Atmospheric Layers Tables; (9) NASA Vehicles Template; (10) NASA Vehicle Altitudes Tables; (11) Layers of the Atmospheric Activity; (12) Layers of the Atmosphere Worksheet; (13) Teacher Facts: Layers of the Atmosphere; (14) Altitude Walk Activity; (15) Altitude Walk Worksheet, Part 1; (16) Altitude Walk Worksheet, Part 2; (17) Teacher Facts: Up in the Atmosphere; (18) Satellite Swap Game; (19) Satellite Swap Handout; (20) Teacher Facts: NASA Enterprises; (21) Worksheet 1: Math Challenge Problems; (22) Worksheet 2: Continental U.S. Map Models; (23) Map of the Continental United States; (24) Map of the Continental United States Answer Key; and (25) Worksheet 3: Models, Scales, and Distance. (YDS)
AnmerkungenFor full text: http://spacelink.nasa.gov/products.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: