Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHeinecke, Walter; Blasi, Laura; Skerker, Sarah
TitelThe Process of an Evaluation in Progress. Measuring the Impact of Teaching with Technology: Comprehensive Interdisciplinary Performance Assessment.
Quelle(2000), (60 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAnnotated Bibliographies; Computer Uses in Education; Educational Assessment; Educational Technology; Evaluation Methods; Instructional Effectiveness; Measurement Techniques; Primary Education; Reading Skills; Skill Development; Student Attitudes; Writing Skills
AbstractThis paper discusses a pilot project in progress at Mantua Elementary School in Fairfax, Virginia begun on September 1, 1999 to develop, improve, and extend the school's current system of evaluating the effects of educational technology on student learning. The following sections are included: Purpose of the Project; Drawing upon the Concerns-Based Adoption Model (CBAM); Measuring Current Approaches to Teaching with Technology; For Teachers and Instructional Designers: An Annotated Bibliography on Teaching and Learning, Performance Assessment, and Technology; Brief Introduction to the Teacher Inventory (downloadable); Preliminary Findings; Teachers and Students Have Their Say: Video Narrative; Questions We Have Raised as We Enter Fall of 2000; Working with a National Panel in Year Two; Digital Ethnography: Introducing Innovations in Year Two; and Our Own Experiences Working with Students (a pilot project with materials for teachers to download). (MES)
AnmerkungenFor full text: http://curry.edschool.virginia.edu/teacherlink/presentations /tech_eval/cipa/. For full text: http://www.ed.gov/Technology/techconf/2000/presentations.htm l.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: