Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBeckmann, Sybilla; Davion, Victoria; Desmet, Christy; Harrison, Stephanie; Hudson-Ross, Sally; Mewborn, Denise S.; Oliver, Jenny Penney; Preissle, Judith; Ruppersburg, Hugh
TitelExpanding the "Great Conversation" To Include Arts and Sciences Faculty.
Quelle(2001), (33 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Faculty; English; Higher Education; Interdisciplinary Approach; Language Arts; Mathematics Education; Mathematics Teachers; Preservice Teacher Education; Science Education; Science Teachers; Teacher Collaboration; Teacher Role
AbstractThis paper contains five essays that describe various aspects of a collaboration called the Deans' Forum at the University of Georgia. A group of 30 faculty committed to exploring issues such as the nature and quality of instruction in university courses, course and curriculum design, learning theories relevant to college age learners, the role of the university in teacher preparation and enhancement, and the role of the university in the P-16 agenda. The five essays are: "How We Got To Expanding the 'Great Conversation' to Include A&S Faculty" (Jenny Penney Oliver); "Reflections on Our Role in Teacher Education by Two Faculty in the Franklin College of Arts and Sciences at the University of Georgia" (Victoria Davion and Hugh Ruppersburg); "The Deans' Forum: Cross-Career Dialogue in English and English Education" (Sally Hudson-Ross, Christy Desmet, and Stephanie Harrison). "The Collaborative Design of Mathematics Courses for Elementary Education Majors" (Sybilla Beckmann and Denise S. Mewborn); and "Outcomes of the Dean's Forum" (Judith Preissle). (Contains 35 references.) (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: