Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenPy, Bernard (Hrsg.)
InstitutionNeuchatel Univ. (Switzerland). Inst. de Linguistique.
TitelAnalyse conversationnelle et representations sociales: Unite et diversite de L'image du bilinguisme (Conversational Analysis and Social Representations: Unity and Diversity in the Image of Bilingualism).
Quelle(2000) 32, (199 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN1010-1705
SchlagwörterBilingualism; Discourse Analysis; Foreign Countries; Linguistic Theory; Research Methodology; Social Influences; Andorra; Switzerland; United Kingdom (Northern Ireland)
AbstractArticles in this issue include the following: "Representations sociales et discours. Questions epistemologiques et methodologiques" (Social Representations and Discourse. Questions of Epistemology and Methodology); "Aspects theoretiques et methodologiques de la recherche sur le traitement discursif des representations sociales" (Theoretical and Methodological Aspects of Research on the Discourse Analysis of Social Representations); "Disponibilite sociale des representations: Approche linguistique" (Social Availability and Representations: Linguistic Approach); "Definir le bilinguisme. Catalogue des criteres retenus pour la definition discursive du bilinguisme" (Defining Bilingualism. Catalogue of Criteria Used for the Discursive Definition of Bilingualism); "Traitement discursif et conversationnel des representations sociales" (Discourse and Conversational Analysis of Social Representations); "Les designations de la personne bilingue: Approche linguistique et discursive" (Designations of a Bilingual Person: Linguistic and Discursive Approach); "Metaphores et representations du cerveau plurilingue: Conceptions naives ou construction du savior? Exemples dans le contexte d'enseignement andorran" (Metaphors and Representations of the Multilingual Brain: Naive Conceptions or Knowledge Construction? Examples in the Context of Andorran Education); "La notion de contrastive dans la mise en mots des representations sociales. Remarques methodologiques sur le bilinguisme en Vallee d'Aoste" (The Notion of Contrastivity in the Verbalization of Social Representations. Methodological Remarks on Bilingualism in the Vallee d'Aoste); "Representations de la communaute linguistique dans une famillie francophone de Suisse romande" (Representations of the Linguistic Community in a Francophone Family in French-Speaking Switzerland); and "'The Right to Speak Irish'": Representation de la langue gaelique en tant qu'enjeu de mobilisation militante en Irlande du Nord" ("The Right to Speak Irish": Representation of the Gaelic Language as a Catalyst for Militant Activism in Northern Ireland). (VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: