Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFriel, Susan N.
TitelMaSTech: Mathematics, Science, and Technology.
Quelle(1999), (30 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Beginning Teachers; Discussion Groups; Faculty Development; Higher Education; Internet; Mathematics Education; Middle Schools; Preservice Teachers; Problem Solving; Telecommunications
AbstractThe purpose of this study was to evaluate the effects and the effectiveness of the use of an on-line community to support preservice teacher and new teacher interaction and development. Mathematics, Science, and Technology (MaSTech) was designed to connect middle grade mathematics preservice teachers and beginning teachers with their peers as well as with university education supervisors and two graduate students who are master teachers in teaching mathematics. MaSTech aimed to provide a forum for peer-mediated learning and to promote effective problem-solving among preservice teachers and beginning teachers. Participants in MaSTech found the use of the on-line forum to be a profitable and enjoyable experience. (Contains 13 references.) (ASK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: