Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStrudler, Neal; Heflich, David; Anderson, Don
TitelProject THREAD: Technology Helping Restructure Educational Access and Delivery.
Quelle(2000), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege School Cooperation; Educational Technology; Faculty Development; Field Experience Programs; Higher Education; Material Development; Preservice Teacher Education; Technology Integration
AbstractThis paper describes Project THREAD (Technology: Helping Restructure Educational Access and Delivery), an initiative funded by the U.S. Office of Education through its Preparing Tomorrow's Teachers to Use Technology grant program. The project's overarching goal is to build the capacity of individuals and institutional structures to support the infusion of technology throughout the UNLV's (University of Nevada, Las Vegas's) teacher preparation program. This will be done through: (1) a series of inservice workshops for university faculty, administrators, field supervisors and mentor teachers; (2) one-on-one follow-up support provided by project staff and advanced undergraduate students; (3) a mini-grant program in collaboration with the UNLV's Teaching and Learning Center to support the development of technology-based modules for teacher education courses; and (4) expanded opportunities for students to apply technology in their courses and field experiences. Overall, Project THREAD seeks to implement a systematic planning model and move from "pockets" of technology integration toward widespread infusion throughout UNLV's teacher preparation program. (Contains 10 references.) (Author/MES)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: