Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNagy, Kristin; Collins, Angelo; Duschl, Richard; Erduran, Sibel
InstitutionNational Center for Improving Student Learning and Achievement in Mathematics and Science, Dartmouth, MA.
TitelChanges in Science Teachers' Practice & Beliefs: Progress toward Implementing Standards-Based Reforms.
Quelle(1999), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcids; Chemistry; Evaluation; Inquiry; Middle Schools; Problem Solving; Science Curriculum; Science Instruction; Science Teachers; Scientific Principles; Teacher Attitudes
AbstractConsistent with the current reform movement in science education, the purpose of this study was to examine how the introduction of an innovative curriculum influenced teachers' beliefs. Six teachers each implemented an Acids & Bases Curriculum Unit in a variety of middle school settings. The teachers were interviewed regarding their beliefs prior to and after the unit. Using the constant comparative method, triangulation of data, and member checking, a number of themes emerged. This paper focuses on changes in the teachers' beliefs about assessment and the nature of science. Each of the changes in beliefs are correlated with the National Science Education Standards (National Research Council, 1996). The conclusion is that implementation of the Standards through use of an innovative curriculum is progress toward changing teachers' beliefs about assessment and the nature of science, but there are further difficulties associated with establishing reforms in the classroom. (Author/ASK)
AnmerkungenFor full text: http://www.narst.org/narst/99conference/nagyetal.html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: