Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBurns, Mary; Adams, Sharon
InstitutionSouthwest Educational Development Lab., Austin, TX.
TitelUsing What Learners Know.
Quelle2 (2000) 2, p. (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComputer Assisted Instruction; Computer Uses in Education; Constructivism (Learning); Educational Technology; Elementary Secondary Education; Internet; Learning Activities; Spreadsheets
AbstractThis issue of "TAP into Learning" focuses on technology-assisted learning activities for students, in particular on those that use spreadsheets. Articles include: "Using What Learners Know"; "Activity: Grade 7 and 8 Math, Social Studies and Language Arts"; "Managing Growth: Collaborative Decision-Making in Urban Planning"; "Spreadsheets"; "Getting Started with Spreadsheets"; and "But Aren't Spreadsheets Just for Math?" A sidebar discusses John Locke's "Essay Concerning Human Understanding." The following six principles that make up a framework for constructivism are outlined: "Learners bring unique prior knowledge and beliefs to a learning situation"; "Knowledge is constructed uniquely and individually, in multiple ways, through a variety of authentic tools, resources, experiences and contexts"; "Learning is both an active and a reflective process"; "Learning is developmental. We make sense of our world by assimilating, accommodating, or rejecting new information"; "Social interaction introduces multiple perspectives on learning"; and "Learning is internally controlled and mediated by the learner." (AEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: