Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlexander, J. Estill; Strode, Susan L.
Sonst. PersonenDugan, JoAnn R. (Hrsg.); Linder, Patricia E. (Hrsg.); Linek, Wayne M. (Hrsg.); Sturtevant, Elizabeth G. (Hrsg.)
InstitutionCollege Reading Association.
TitelHistory of the College Reading Association, 1958-1998.
Quelle(1999), (104 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISBN1-883604-26-5
SchlagwörterEducational History; Higher Education; Professional Associations; Reading Processes; Reading Teachers; Scholarship
AbstractThe impetus for writing the history of the College Reading Association (CRA) came from charges given to the historians by President Judy Richardson on November 24, 1995. She took the charges from the "Procedural Practices Manual," which mandate the preparation of a series of 5-year highlights of the CRA. This history begins by stating that the CRA is a "professional, educational, not-for-profit organization devoted to the specific purposes of fostering and promoting directly or indirectly the growth and development of the teaching and learning processes related to reading at all levels." The history then cites its nine specific purposes for the organization. It is then divided into the following sections: The First Five Years--1958-1963; 1963-1968; 1968-1973; 1973-1978; 1978-1983; 1983-1988; 1988-1993; and 1993-1998. (NKA)
AnmerkungenCollege Reading Association, Dr. John Bertrand, Treas., College Reading Association, 851 N. Lassiter Rd., Readyville, TN 37149.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: