Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenNess, Jean E. (Mitarb.) ; Krawetz, Nancy (Hrsg.)
InstitutionMinnesota Univ., Minneapolis. Inst. on Community Integration.; Hutchinson Technical Coll., MN.; Minnesota State Dept. of Education, St. Paul.; Minnesota State Board of Technical Colleges, St. Paul.
TitelThe Paraprofessional: An Introduction. Strategies for Paraprofessionals Who Support Individuals with Disabilities. Facilitator Edition [and] Student Edition.
Quelle(1999), (281 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Cognitive Style; Communication Skills; Course Content; Courses; Disabilities; Elementary Secondary Education; Individualized Education Programs; Job Training; Learning Modules; Legal Responsibility; Occupational Information; Paraprofessional School Personnel; Stress Variables; Teamwork; Minnesota
AbstractThis training module is comprised of two documents, the facilitator's guide and the student guide, and is intended for the introductory phase of a course for paraprofessional school personnel. The facilitator's guide provides the full text of the student's guide as well as chapter goals to be accomplished by students, topics covered in each text section, discussion questions, activities to be completed by students outside of class, resources (many in Minnesota), and materials appropriate for classroom use as transparencies. Individual chapters of both guides cover the following topics: (1) job roles and descriptions; (2) description of the work environment; (3) teamwork; (4) legal responsibilities; (5) communication; (6) learning styles; and (7) stress and burnout on the job. Four appendices provide an Individualized Education Plan form, information from the Minnesota Paraprofessional Consortium, a guide contrasting one-way and two-way communication, and guidelines for administering and interpreting the ELSIE, a test to identify preferred learning modalities. (Contains 14 references.) (DB)
AnmerkungenInstitute on Community Integration, University of Minnesota, 150 Pillsbury Dr. SE, Minneapolis, MN 55455 ($15 for the facilitator module, $10 for the student module). Tel: 612-624-5412; Web site: http://ici.umn.edu/products/curricula.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: