Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFasko, Daniel, Jr.; Skidmore, Ronald
TitelThe Effects of Questions and Anxiety on Attention, Question Confidence, and Metacognition.
Quelle(1999), (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAnxiety; Attention; Higher Education; Metacognition; Questioning Techniques; Responses; Undergraduate Students
AbstractThe effects of questions of different cognitive levels were investigated in four undergraduate classes involving a total of 80 students. Previous research suggested that questions may distract students from a lecture, and that students felt more confident about responding accurately to low-order questions. These results do not support previous findings that students are more confident in responding to questions when lower-order questions are presented. Nor were students more attentive in the no-question situation. It was speculated that perhaps anxiety interfered with students' confidence to respond to higher-order questions and students' metacognitive and attending behaviors. (Contains 1 table and 44 references.) (Author/SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: