Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHancey, Helen-Louise; Hendrickson, Diane; Hicks, Camille; Munns, Barbara; Price, Barbara
Sonst. PersonenHunger, Dean-Ellen (Hrsg.)
InstitutionUtah State Office of Education, Salt Lake City. Applied Technology Education Services.
TitelDynamics of Clothing II. Curriculum Guide. A Family and Consumer Sciences Education Course of Study for Grades 10-12.
Quelle(1997), (518 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Career Development; Clothing; Clothing Design; Clothing Instruction; Competence; Course Content; Curriculum; Entrepreneurship; Fashion Industry; High Schools; Home Economics; Learning Activities; Occupational Information; Sewing Instruction; State Curriculum Guides; Teaching Methods; Utah
AbstractThis document is a nine-unit curriculum guide for a high school (grades 10-12) course in clothing instruction. The units contain one or two lessons on the following topics: (1) psychological aspects of clothing (behavior, image, and dress; self-concept and self-image); (2) wardrobe selections (wardrobe consumerism, wardrobe evaluation and planning); (3) textiles technology (fibers and fabrics); (4) equipment (equipment use, equipment consumerism); (5) construction (project selection and fabric preparation; intermediate construction techniques); (6) career opportunities (textiles and apparel careers; entrepreneurship opportunities); (7) creative sewing (specialized techniques; original designs); (8) recycling and alterations (redesigning/recycling clothing and/or fabric; alterations and repairs); and (9) children's clothing (clothing needs and construction techniques). Each unit contains the following: objectives, concepts, competencies, learning activities, assessment and evaluation questions related to competencies, teacher background information, transparency masters, student activity guides, and teacher keys. (KC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: