Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAchilles, C. M.; Finn, J. D.
TitelUnder-Understanding Solid Research.
Quelle(1998), (23 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Academic Achievement; Class Size; Educational Research; Elementary Secondary Education; Outcomes of Education; Teacher Student Ratio
AbstractThis paper provides a summary of class-size research, most of it conducted since 1970. Points are presented as suggestions for policy, for use in schools, and as a basis for added research. Combining the results of various studies allows for some speculation about the possibilities for implementing small class size in the elementary grades. Research provides the basis for decisions about class size, but the wisdom and will to redirect educational policy cannot be communicated unless educators, leaders, and parents act to use what research has shown to improve schooling. Small classes for elementary school students constitute the "Individual Retirement Account" of education. (Contains 1 table and 58 references.) (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: