Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenEvans, Bruce (Hrsg.); Bell, Nancy (Hrsg.); Cahnnann, Melisa (Hrsg.); McKinney, Michelle (Hrsg.); Schwinge, Diana (Hrsg.); Wang, Shu-han (Hrsg.)
InstitutionPennsylvania Univ., Philadelphia. Graduate School of Education.
TitelWorking Papers in Educational Linguistics, Volume 14 Number 1.
Quelle14 (1998) 1, (107 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterChinese; Classroom Techniques; English (Second Language); Higher Education; Ideography; Interpersonal Communication; Interprofessional Relationship; Korean; Language Patterns; Language Research; Language Teachers; Learning Strategies; Linguistic Theory; Native Speakers; Research Methodology; Researchers; Second Language Learning; Sociocultural Patterns; Spanish Speaking; Teacher Attitudes; Teacher Researchers; Telephone Communications Systems; Uncommonly Taught Languages
AbstractFour papers on linguistics include: "The Teacher-Research Relationship: Multiple Perspectives and Possibilities" (Teresa Pica), on the research relationships of researchers and language teachers; "Politeness in the Speech of Korean ESL Learners" (Nancy Bell), focusing on the speech acts of disagreeing, requesting, and making suggestions; "Openings and Closings in Telephone Conversations between Native Spanish Speakers" (Serafin M. Coronel-Molina), examining Hispanic cultural patterns of conduct for telephone use; and "A Study on the Learning and Teaching of Hanzi-Chinese Characters" (Shu-han C. Wang), a study of how hanzi was taught and learned at an American university, with attention to the relationship between teacher beliefs and practices and students' learning strategies. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: