Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFrederick, Catherine; Huss-Lederman, Susan; Johnson, Jewelie
InstitutionWisconsin Univ., Whitewater.
TitelSoutheastern Wisconsin Workplace Communication Project Curriculum Development Guide.
Quelle(1998), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Adult Education; Curriculum Development; Educational Needs; Evaluation Methods; Industry; Instructional Materials; Labor Force Development; Material Development; Needs Assessment; Organizational Communication; Outreach Programs; Program Descriptions; Program Development; School Business Relationship; Second Language Programs; Student Evaluation; Vocational English (Second Language); Wisconsin
AbstractThe Southeastern Wisconsin Workplace Communication Project is a workplace English-as-a-Second-Language (ESL) resource and outreach program involving a partnership of businesses and adult educators in a rural area that has experienced an increase in new speakers of English in the manufacturing workforce. The guide provides workplace educators and administrators with information on a participatory approach to ESL programming and curriculum development. It consists of a case study of organizational language needs and services in a local business employing 700, about 65 percent of whose employees at one plant are non-native English-speakers. The four-step guide instructs the user to alternately read portions of the case study and follow directions to conduct an organizational needs assessment, implement participatory curriculum development for workplace ESL instruction, develop instructional materials, and conduct learner assessment. (MSE) (Adjunct ERIC Clearinghouse on Literacy Education)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: