Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHawley, Chandra L.; Duffy, Thomas M.
TitelDesign Model for Learner-Centered, Computer-Based Simulations.
Quelle(1998), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterRezension; Banking; Computer Assisted Instruction; Computer Simulation; Computer Software Development; Computer Software Evaluation; Constructivism (Learning); Courseware; Design Preferences; Educational Environment; Educational Technology; Elementary Secondary Education; Evaluation Criteria; Experiential Learning; Instructional Design; Learner Controlled Instruction; Training
AbstractThis paper presents a model for designing computer-based simulation environments within a constructivist framework for the K-12 school setting. The following primary criteria for the development of simulations are proposed: (1) the problem needs to be authentic; (2) the cognitive demand in learning should be authentic; (3) scaffolding supports a focused effort relevant to the learning goals; (4) coaching promotes learning rather than directing or correcting performance; (5) reflection supports abstracting, synthesizing, and extending the learning; and (6) the environment should be engaging. With these criteria as a basis, this paper evaluates "The Chelsea Bank," a simulation package that consists of 15 scenarios in which groups of learners act as either a bank teller or a customer service representative. Contains 12 references. (AEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: