Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJi, Kangli
TitelA Study of Factors that Influence Foreign Language Learning & Some Possible Solutions.
Quelle(1997), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Attitude Change; Chinese; Classroom Techniques; Cognitive Processes; Cognitive Style; Educational Strategies; Empathy; English (Second Language); Foreign Countries; Individual Differences; Interference (Language); Interlanguage; Language Attitudes; Language Processing; Learning Strategies; Memory; Second Language Instruction; Second Language Learning; Transfer of Training
AbstractA discussion of factors that influence English-as-a-Second-Language (ESL) learning by native speakers of Chinese focuses on three specific factors (cognitive style, individual differences, and native language interference), and offers classroom solutions. The effect of each of the three factors on ESL comprehension and production is considered, drawing on language patterns in both English and Chinese and on research in the area. Several approaches to addressing these factors in classroom practice are suggested. The first is stimulation of the learner's empathy for the native speaker, particularly by use of cultural information and instruction in contemporary language use. The second is to address learner attitudes, transforming reluctance into enthusiasm by selecting teaching materials and providing practice opportunities that improve learner self-confidence. The third approach is to provide learning strategies that reinforce the native English-speaker's language use patterns. (Contains 14 references.) (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: