Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPadgett, Jackie Baker
TitelTeachers' Perceptions of the Effect Uniforms or Strict Dress Codes Have on Elementary School Children.
Quelle(1998), (73 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHochschulschrift; Beliefs; Dress Codes; Elementary Education; Elementary School Students; Questionnaires; Rural Schools; School Policy; School Uniforms; Student Behavior; Surveys; Teacher Attitudes; Georgia
AbstractThis study attempted to determine whether or not the teachers in a rural Georgia elementary school believed that a strict dress-code or student-uniform policy was needed to improve student behavior. A 20-item Likert Scale questionnaire was developed to measure teachers' feelings and/or beliefs concerning the students' dress code and effects on student behavior. This questionnaire was distributed to 44 teachers who taught grades 3, 4, and 5. Chi-square analyses were performed on the 41 returned surveys. Of the 20 questionnaire items, 18 showed a significant difference in the teachers' responses. Also, the percentage of responses marked "strongly agree" or "agree" was higher on 15 of the items. These 15 items upheld the hypothesis favoring a strict dress code. Teachers perceived that students would behave better and work harder on academics if they were dressed professionally. Results may be used as a further indication that dress-code policies may aid schools in improving student behavior. The survey and results are appended. (Contains 59 references.) (MLH/Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: