Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBell, Nancy (Hrsg.); Evans, Bruce (Hrsg.); Wang, Shuhan C. (Hrsg.)
InstitutionPennsylvania Univ., Philadelphia. Graduate School of Education.
TitelWorking Papers in Educational Linguistics. Volume 13, Number 2.
Quelle13 (1997) 2, (67 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDeterminers (Languages); Educational Strategies; English (Second Language); Foreign Countries; Indigenous Populations; Korean; Language Maintenance; Language Planning; Language Proficiency; Language Research; Learning Processes; Linguistic Theory; Pragmatics; Public Policy; Second Language Instruction; Second Language Learning; Time Factors (Learning); Uncommonly Taught Languages
AbstractFour papers on linguistic theory and language research include: "Language Policy, Language Education, and Language Rights: Indigenous, Immigrant, and International Perspectives" (Nancy H. Hornberger), a discussion of how language policy and language education serve as vehicles for promoting the vitality, versatility, and stability of indigenous languages; "Talk to Me! The Development of Request Strategies in Non-Native Speakers of English" (Caryn L. Francis), a study of development of pragmatic competence across nine levels of English proficiency; "English Article Deletion in Korean EFL Learners' Compositions" (Hikyoung Lee), an analysis of the linguistic and social factors influencing deletion of the definite and indefinite article in the written compositions of Korean learners of English; and "Effects of Instructional Strategies on Second Language Acquisition Process" (Victoria Jo), a discussion of instructional strategies based on three dimensions (experiential-analytic, implicit-explicit, intralingual-crosslingual) in code-focused second language instruction. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: