Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllen, Mike; Berkowitz, Sandra; Hunt, Steve; Louden, Allan
TitelMeasuring the Impact of Forensics and Communication Education on Critical Thinking: A Meta-Analytic Summary.
Quelle(1997), (38 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Communication Skills; Critical Thinking; Educational Benefits; Instructional Effectiveness; Literature Reviews; Meta Analysis; Persuasive Discourse; Speech Communication; Thinking Skills
AbstractA meta-analysis considered the impact of various methods of improving public communication skills on critical thinking. Manuscripts were obtained by searching the available electronic databases (COMINDEX, Dissertation Abstracts, ERIC, Index to Communication Journals, PSYCHLIT), various bibliographies available on the topic, as well as the reference section of manuscripts obtained. Results indicated that communication instruction improves the critical thinking ability of the participants (longitudinal designs r = .176, cross-sectional designs r = .196). Forensic participation demonstrated the largest positive impact on critical thinking improvement, but all communication skill experiences demonstrate significant improvement. The cumulative evidence indicated that communication skill instruction generates, using the Binomial Effect Size Display (BESD), a 44% increase in critical thinking ability. This summary of available research provides documentation supporting the claims of departments and educators for the viability of communication skill instruction as a means of improving critical thinking. These results provide important evidence to support the maintenance of forensics programs in an era of increased educational accountability, downsizing, and budgetary cutbacks. (Contains 5 tables of data and 39 references.) (Author/NKA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: